Floortime se od obične igre razlikuje po tome što odrasli imaju u njemu razvojnu ulogu da budu djetetov aktivan partner u igri. Naš je zadatak slijediti djetetovo vodstvo i igrati se svega što ga zanima, ali na takav način da se s njim neprekidno potiče interakcija.
Uloga roditelja i terapeuta je da budu konstruktivni pomagači i provokatori, koji daju sve od sebe da se djetetova aktivnost pretvori u interakciju dviju osoba.
U Floortimeu se radi na razvoju četiri cilja:
1. Poticanje pažnje i intimnosti- djete treba uživati u Vašoj prisutnosti
2. Dvosmjerna komunikacija- odnosi se na pomoć djetetu da nauči otvarati i zatvarati komunikacijske krugove
3. Poticanje izražavanja i upotreba osjećaja i ideja- cilj je poticati dramatizaciju i prividne situacije u kojima dijete ispoljava svoje želje i osjećaje, te mu postupno pomagati da to izrazi govorom
4. Logička misao- pomoći djetetu u povezivanju ideja i osjećaja tako da dođe do logičkog razumijevanja okoline i povezivanja misli
Smjernice za provođenje Floortime
*Odabrati situaciju kada ste sigurni da djetetu možete posvetiti 20-30 minuta bez prekida. Dijete treba nepodijeljenu pažnju
* Pokušati održati strpljenje i opuštenost
*Suosjećati s emocionalnim tonom koje dijete ima.,otvoreno mu pokazivati da razumijemo njegova raspoloženja
* Budite svjesni vlastitih osjećaja koji mogu utjecati na odnose s djetetom
*Kontrolirajte glas i geste
*Slijedite djetetovo vodstvo i sudjelujte. Svako ponašanje treba sagledati kao svrhovito i kao priliku za izgradnju dvosmjerne komunikacije
*Uskladite se s djetetovim višestrukim razvojnim stupnjevima
*Udaranje, razbijanje ili ozljeđivanje su zabranjeni
Kod provođenja Floortime metode ključno je zauzdati djetetova prirodna osjećanja i namjere te kada je potrebno stvoriti uvjete za buđenje emocija i svrhovitog, voljnog ponašanja.
Važno je voditi dijete prema vrhu razvojne ljestvice od pažnje, angažiranosti i dvosmjernog gestovnog komuniciranja u oponašanju prema složenom oponašanju, maštovitoj igri te razgovorima u kojima postoje ideje, logički dijalozi i misaoni modeli.